نیاز سنجی مشتری :

بررسی نیاز مشتری کار ساده ای نیست! در بسیاری از مواقع مشتریان شما نیاز کلی خود را می دانند، اما این که دقیقا به چه ابزاری برای رسیدن به اهداف مورد نظر نیاز دارند، نه برای شما و نه حتی برای خود آنها، مشخص نیست.

گاهی چیزی که برای شما شرح می دهند ناقص یا نادرست است. احتمالا می دانید که در صورتی که نتیجه مورد نظر را از محصولات یا خدمات شما نگیرند، منجر به نارضایتی آنها خواهد شد. شاید حقیقتا اشکال از محصولات شما نباشد و این نارضایتی صرفا از عدم شناخت نیاز مشتری و ارائه ی راهکارهای نامناسب ناشی شود.

پس نیاز واقعی مشتری چیست؟ شما باید با سوالات درست، به کشف نیاز مشتری بپردازید. در حقیقت، درک مفهوم نیاز مشتری فرایندی ست که باید شما آن را مدیریت کرده، و مشتری را در آن هدایت کنید. به عنوان یک مدیر یا نیروی فروش، وظیفه ی شما تنها فروختن نیست، بلکه ارائه راهکارهای ارزشمند به مشتریان ارزشمند است. به همین علت ارزیابی کیفی سرنخ ها هم اهمیت بالایی پیدا می‌کند.

شناسایی نیاز مشتری: راز فروش بیشتر :

شناسایی نیاز مشتری، کلید اصلی گشودن درهای فروش بیشتر و درآمدزایی بیشتر است. چند بار برای خرید یک محصول در سایت ها سردرگم شده اید و نتوانسته اید کالای مورد نیاز خود را پیدا کنید ؟ اگر شما هم دچار این مشکل شده اید به این معناست که کسب و کار مورد نظر توانایی شناخت نیاز مشتری را نداشته است. این بدترین خطایی است که یک کسب و کار  ممکن است انجام دهد، زیرا همه فرایند ها و استراتژی های کسب و کار باید بر اساس نیاز مشتری طراحی شود. این مقاله تمام رازهای شناسایی نیاز مشتریان را برملا می کنیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

نیاز مشتری چیست؟ (قدم اول کسب و کار حرفه ای) :

تعریف نیاز مشتری مشکل نیست، به معنای دقیق یعنی چیزی که مشتری به آن نیاز دارد و تلاش می کند به وسیله مشکل خود را برطرف کند.مشتری برای حل نیاز خود ، به خدمات/ محصولات نیازمند است.

یک کسب و کار موفق زمانی به این جایگاه می رسد که به نیاز مشتری دفت کند و بر اساس نیاز مشتری کالا و خدمات خود را ارائه دهد ، این اولین قدمی است که باید یک کسب و کار برای ماندگاری در بازار بردارد.

برای اینکه برای خود مشتریان وفادار بسازیم باید مشتری را درک کنیم تا بتوانیم بر اساس آن نیاز مشتری را تشخیص دهیم . باید توجه شود که یک مشتری در این زمان  ، در این شرایط روحی ، جسمی ، سنی و غیره به چه چیزی نیاز دارد.

7 نوع نیاز مشتری (مشتری رو نشناسی باختی) :

شرکت ها برای اینکه بتوانند به طولانی مدت در بازار بمانند نیاز به نوآوری و تغییر دارند ، حال این تغییر بر چه اساسی است ؟ براساس نیاز مشتری برای حل نیاز مشتری باید ابتدا آن را تحلیل کرد و این به شما دیدی می دهد تا تصمیمات کلیدی و راهبردی خود در کسب و کار را بر اساس آن تنظیم کنند.

نیازهای مشتری انگیزه هایی هستند که باعث می شوند کسی بخواهد یک محصول یا خدمات را خریداری کند و به آن تجارت وفادار بماند. رایج ترین انواع و نحوه شناسایی آنها را در این بخش بیاموزید. بیشتر مشتریان هنگام تعامل با یک سازمان مجموعه ای از 7 نیاز اساسی دارند:

1. دوست :

این اساسی ترین نیاز مشتری است که با مواردی مانند ادب و ادب مرتبط است. با توجه به مشتریانی که در گزارش ترندهای 2021 ما مورد بررسی قرار گرفتند، نمایندگان دوستانه نشانگر برتر تجربه مشتری خوب هستند.

 

2. همدلی :

مشتریان باید بدانند که سازمان نیازها و شرایط آنها را درک کرده و از آنها قدردانی می کند. در واقع، 49 درصدی که در گزارش روند 2021 ما مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که می‌خواهند نمایندگان همدل باشند.

3. انصاف :

مشتریان باید احساس کنند که توجه کافی و پاسخ های منصفانه و معقول را دریافت می کنند.

4. کنترل :

مشتریان می خواهند احساس کنند که در نتیجه تأثیر دارند. شما می توانید با گوش دادن به نظرات آنها و استفاده از آن برای بهبود، به مشتریان خود قدرت دهید.

5. گزینه های جایگزین :

مشتریان خواهان انتخاب و انعطاف پذیری از خدمات مشتری هستند. آنها می خواهند بدانند که طیف وسیعی از گزینه ها برای رضایت آنها وجود دارد. در واقع، شرکت‌های با عملکرد بالا به احتمال زیاد گزینه‌ای از کانال‌های خدمات مشتری را به مشتریان ارائه می‌دهند. 50 درصد از افراد با عملکرد بالا در مقایسه با 18 درصد از همتایان با عملکرد پایین تر، یک استراتژی پشتیبانی همه کانالی را اتخاذ کرده اند.

6. اطلاعات :

مشتریان می خواهند در مورد محصولات و خدمات به شیوه ای مناسب و حساس به زمان بدانند. اطلاعات و فروش بیش از حد می تواند برای آنها ناامید کننده باشد. پایگاه دانش یک راه عالی برای ارائه اطلاعات مورد نیاز مشتریان فعلی در زمان نیاز است. بر اساس تحقیقات ما، تیم‌های CX با عملکرد بالا به احتمال بیشتری پایگاه دانش ارائه می‌دهند.

7. زمان :

زمان مشتریان ارزشمند است و سازمان ها باید با آن برخورد کنند. 73 درصد از مشتریان گفتند که حل سریع مشکلاتشان جزء اصلی یک تجربه خوب مشتری است. برای تحقق این انتظار، تیم‌های CX به نرم‌افزار خدمات مشتری نیاز دارند که آنها را با ابزارهایی مسلح کند تا سریع و مؤثر به مشتریان پاسخ دهند .

چکیده از ارزیابی نحوه آموزش و نیازسنجی hse و نقش آن در کاهش حوادث در صنعت ساختمان :

دست یابی به ایمنی کامل در فعالیت های مختلف صنعتی و نیل به فرهن ایمنی رشد یافته، مستلزم انجام اقدامات بنیادی در کلیه زمینه ها بوده که یکی از مهمترین آنها ایجاد شرایط لزم جهت ارتقاء سطح دانش ، نگرش و مهارت پرسنل در محیط های کاری می باشد نقش آموزش اثربخش به عنوان محور پیشرفت و تحول در زمینه های مختلف در رابطه با کاهش حوادث دارای اهمیت فوق العاده می باشد نیازسنجی ، برنامه ریزی ، اجرا و ارزیابی اثربخشی مستمر دوره های آموزشی پرسنل در کاهش حوادث تاثیر مضاعف دارد چون از یک طرف باعث ارتقاء سطح مهارت ، دانش و بینش ضوابط ایمنی در انجام فعالیتها شده و از طرف دیگر موجب تقویت روحیه و اعتماد به نفس پرسنل می گردد.آموزش اثربخش ایمنی می تواند با عنایت به تعیین نیازهای آموزشی ایمنی دقیق ، روشهای بهینه آموزش و ارزیابی اثربخشی دوره ها نقش به سزایی در تقویت فرهنگ ایمنی و متعاقبا کاهش حوادث و کنترل ضایعات و خسارات را داشته باشد. در این مقاله با توجه به میزان و نوع ریسک موجود درصنعت ساختمان سازی ومورد توجه قرار گرفتن حوادث مرتبط با این صنعت؛ نیاز های آموزشی تدوین شده است .همچنین اصول کلی پیشگیری از حوادث پیشنهاد گردیده وبرمبنای آن برنامه آموزشی متناسب با صنعت ساختمان و نقش هریک از افراد دخیل اعمم از دولت، سازمان های NGO مرتبط،کارفرما، مهندسین ناظروکارگران تدوین وپیشنهاد شده است. هدف ازبرنامه آموزشی ارائه شده در این مقاله افزایش توانایی کلیه ذینفعان درصنعت ساختمان جهت شناسایی خطرات محیط کار وکنترل آنها از فاز طراحی تا فاز انهدام ساختمان می باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط